gottohaves/ansikte del1

favoriter
ansikte

dessa två är gottohaves för mig! en färgad dagkräm och en lätt foundation. en färgad dagkräm kan alla ha. i många fall tycker jag att det är vad som behövs för många endast, jag känner att det är väldigt många som använder lite VÄL mycket foundation trots att de har så fin hy ändå. och det är ju synd. varför då liksom. med detta får man en transparent utjämnande effekt som gör att du faktiskt känner dig klaar för dagen ändå. just denna från Clarins är grymt bra. den sitter hela dagen så du slipper att känna att efter ett par timmar är den puts borta. det är ju så tråkigt. ok den kostar ju desto mer men jag kan helt ärligt säga att jag har då aldrig träffat på en mer kamratlig kräm än den, den stannar kvar.

som ett extra tillbehör kan man ha en foundation som är tunn men ändå gör det den är till för. täcka lagom. vill man ha mer täckning, ja bara att ta ett extra “lager”. inte svårare än så. . kanske just under ögonen, runt näsvingarna, runt munnen. den rackaren jag gillar är den som står ijämte på bilden, en från Maybelline.

jag tycker det är himla smidigt att använda sig av en foundationpensel. den är gjord av syntetiskt material och är lätt att tvätta titt som tätt med lite diskmedel. sådana finns att köpa överallt, för olika dess summor och storlekar beroende på hur stort ditt ansikte är ha ha ha. slippa klibba och kleta med fingrarna, peuw.

(det finns ju då dock de märken som påstår att krämen behöver värmas upp av fingrarna först men jag vet inte det jag..du får väl pröva och se själv om du märker någon värderlig skillnad..)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

